Kehidupan adalah anugerah utama Illahi. Anugerah kehidupan memberi gambaran kebesaranNya buat kita manusia, yang wajib kita syukuri dan hargai. Internet adalah kemudahan buat umat manusia. Justeru itu, manfaatkan ia untuk kesejahteraan diri kita dan umat sejagat. Sentiasalah kita beringat, apa yang kita lakukan, akan dipertanggungjawabkan di kemudian hari. Gunakan sebaik-baiknya kurniaan Allah swt kepada kita. Halalkan kegunaan akal, hati dan lidah pada perkara yang bakal membawa kecemerlangan diri kita dunia dan akhirat. Kita hidup hanya sekali. Sekali 'pergi' tak kan kembali. Buat baik berpada-pada, dan buat jahat JANGAN sekali-kali. Kewujudan website ApeKeHell dengan blog sebagai wadah untuk meningkatkan nilai diri. Bermatlamatkan penyatuan ummah dengan ciri-ciri kemurnian budi dan budaya. Walaupun, dunia terus maju dengan teknologi, kita akan terus kekal dengan akhlak dan jati diri insani.

 

 

 

 

 

 

Sapa Click Gambar Bawah Ni, Dia Memang Perghh...!

Amalina .. Ibu kata ini semua fitnah

“Semua itu tidak benar! Anak saya masih meneruskan pengajian di tahun akhir dalam bidang perubatan,” kata Sabariah Hassan, 52, ibu pelajar genius, Nur Amalina Che Bakri.


Sabariah berkata demikian ketika mengulas dakwaan anaknya gagal dalam pengajian kerana mengamalkan gaya hidup bebas seperti tersiar dalam sebuah blog dan kini tersebar luas di Internet termasuk menerusi laman sosial facebook.

Menurut Sabariah, Nur Amalina, 23, yang menuntut di Universiti Edinburgh, Scotland, United Kingdom (UK) baru menamatkan pengajian dalam bidang farmakologi dan kini meneruskan pengajian dalam bidang perubatan di tahun akhir.

“Nur Amalina sedang menjalani latihan praktikal di sebuah pusat perubatan di sana (UK) dan dijangka menamatkan pengajian pada Mei 2013 sebelum kembali ke Malaysia.

“Malah, dia kini bertungkus-lumus menyiapkan sebuah buku perubatan yang akan dijadikan rujukan kepada pensyarah, pelajar dan pengamal perbuatan. Buku itu dalam proses akhir untuk disiapkan,” katanya ketika ditemui di sini, semalam...

Apekehell ..semalam write up den adolah pasal anak dio tu gagal sebagai orang islam , takdo lak den cakap dio gagal belajar ... pastu pulak buek buku utk rujukan pensyarah , mang aiiii handa amalina nih mesti ramai yg jealous sobab ehh pensyarah perubatan nak baco buku dari murid ehh ... maaf la den speaking nismilan ni ha ...

Harian membiol ni pulak buek write up bosar bosar kato ehh ini semuo fitnah .. yo la yo la .. abis tu yg g tutup facebook tu apsal ..berani kerana benar la ..Nampak sangat ado bondo yg nak disurok ehh .. Masaalah pelajar malaysia di luar negara sebenarnya bukannya membabitkan amalina sahaja tetapi disebabkan beliau ini adalah ikon pelajar cemerlang maka beliau menjadi tumpuan ramai .. public figura la katakan , Nak ikutkan ramai lagi student student malaysia yg kena culture shock bila belajar keluar negara , bukan pelajar sahaja , anak anak kapal MAS pun ramai yg hanyut ditelan gelora di luar malaysia ini . Aku pun dulu kerja MAS jadi boleh la aku cakap sebab aku nampak sendiri betapa hidup anak melayu dirantauan ini dipenuhi dgn gelora yg tak henti henti datang he he he ... pergi kasino , pergi clubbing , arak , dadah dah jadi mainan anak melayu dan islam sebenar nya .. Persoalannya siapa yg salah didalam pekara ini? Didikan dari ibu bapa? didikan agama yg kurang ? ternyata persoalan ini akan dijawab dgn menunding jari kpd ramai pihak tapi sebenarnya ianya terletak pada diri kita sendiri ... 

Tak payah nak cover cover line la ... 

ApekeheLL

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...